Hiina laenab Venetsueelale ligi 10 miljardit dollari järgnevate kuude jooksul, vahendab Bloomberg.
- Hiina laenab Venetsueelale 10 miljardit dollarit Foto: EPA
Värsked vahendid on õnnistuseks majanduslikult kehvas seisus Venetsueelale ning tõstavad suure tõenäosusega ka turgude kindlustunnet OPEC’i riigi võime suhtes tulla toime peamiste võlamaksetega.
Sellest hoolimata võib kergendustunne olla vaid ajutine, kuna laenud on suuresti eraldatud ning aitab pisut leevendada vaid naftahindade teravat langust ja riigi tõsist majanduslangust.
Esimene 5 miljardi dollariline laen suunatakse erinevatesse projektidesse, märkis ametnik. Laenu tagasimakse perioodiks on tavapärase kolme aasta asemel viis aastat; laenulepingule allkirjastatakse selle kuu jooksul.
Teise, “erilise” 5 miljardi dollarilise laenu tingimuseks on tõenäoliselt see, et värvatakse Hiina ettevõtteid, kes hakkavad PDVSA naftaväljade toodangut suurendama. See 10- aastane laenuleping allkirjastakse juunis.
“Hiina soovib otsustavalt toetada investeeringuid sellistes valdkondades nagu naftaväljad, mistõttu PDVSA saab kiiresti oma toodangut suurendada,” märkis anonüümsust palunud allikas.
Energianäljas Hiina on huvitatud Venetsueelas, maailma suurimas naftareservuaaris, kanda kinnitamast ning seda osana Pekingi laiemast plaanist investeerida miljardeid dollareit kindlustamaks toornafta tarneid.
Laenulepingutes on tihti säte, mille kohaselt peavad laenusaajad palkama Hiina ehitus-, inseneri ja naftatööstuse ettevõtteid.
Hiina on Venetsueelale laenanud juba üle 45 miljardi dollari, mille eest tasutakse naftas ja kütuses. Raha paigutatakse tihti fondidesse, mis keskenduvad taristule ja majanduslikule arengule.
Seotud lood
Unikaalseid vaikuseruume tootev Silen kasutab nüüdsest vaid taastuvenergiat, kuna ettevõtte kestlikumaks muutmine annab eksporditurgudel märgatava konkurentsieelise.
Enimloetud
3
Raivo Tamm: “Me lihtsalt ei saanud kaubale”
5
Logistikaäris on keerulised ajad
Viimased uudised
Sahinad: Eleving ostab Planet42 ära?
Hetkel kuum
Raivo Tamm: “Me lihtsalt ei saanud kaubale”
Logistikaäris on keerulised ajad
Tagasi Äripäeva esilehele